Dagens Ridpass

Blev ett ridpass i paddocken idag.. Det gick faktiskt över förväntan idag. Mycket bättre än i förrgår, vilket är framsteg! Det var rätt isigt i ena halvan av paddocken, i början var hon rätt tittig med isen. Men när jag ridit ett tag så gick det mycket bättre, men de var inte mycket is, bara sån där tunn som går sönder när man trampar på den..

I traven var det stor skillnad, mycket lugnare och mer avslappnad än i förrgår. Fick rida mycket volter och sånt, idag sänkte hon huvudet mycket mer och arbetade igenom kroppen mer. Jag tog även två galoppfattningar i höger varv, vänster orkar jag inte börja med för tillfället, måste stärka kroppen mera.. och jag måste träna fattnigar!



Imorgon kanske jag och min braiga stallkompis vivvi, tömköra Musse för första gången, har aldrig gjort det innan för jag är så dålig på det, ska jag göra det, ska jag göra rätt från början! (:

I januari, får musse en välförtjänt vintervila på cirka 2 veckor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0