Duktig häst ♥

Idag har jag nästan svävat på moln på min underbaraste M! Red en 10 minuter lång samhälsväng som igångskrittning, sedan red jag ner till paddocken och satt på halsförlängaren (gummisnodden) och började arbeta i skritt, mycket volter, serpentiner, böja, ställa in, ställa ut, åttvolter och sånt. Körde även lite öppna sen och det gick riktigt bra idag. Hon gick som en klocka i skritten med gummisnodd, jag tycker dem är riktigt bra, för hästen söker sig neråt och får upp ryggen, sen så kan dom ju spjärna emot och då är de ingen nytta ju.
Paddocken var rätt så frusen så körde lite trav på spåret, inte så mycket, men hon är broddad också, och hon halkade inte, skönt! Det pinnades på rätt så snabbt, men stundtals sökte hon sig neråt och ryggen kom upp lite och tempot minskade, är väldigt nöjd med dem stunderna.

Egentligen skulle jag tränat idag, men Elizas bil var trasig och paddocken frusen, tur va? not..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0