Spänd & pigg?

Idag hade jag planerat att hoppa och träna på anridningarna mot hindret, men jämt när jag planerat något så går de ju självklart inte som man tänkt sig.

I alla fall, så började jag att rida igång henne som vanligt. Hon var spänd som en fiol i nacken, och sen när jag testade en galopp så blev allt bara värre. Efter bara trippade hon runt, jag blev irriterad och arg, och då tappade vi allt fokus. Jag blev så himla upprörd på M, de blir ju inte lättare precis. Men då tänkte jag, eftersom  hon hade så mycket energi. Så fattade jag galopp och galopperade på tills hon blev trött..

Efter galoppen så travade jag tills hon tog stödet på bettet och var stadig där och där var hon jättefin efter galoppen, hon är som en tickande bomb. Men får man bara bort den där överskottsenergin så blir hon kanonens fin!

När skolan börjar tänkte jag ge henne en 2 veckors vintervila (men hålla igång med några skritturer nåra dagar i veckan) eftersom hon inte får en sommarvila, för då har jag tänkt att hålla igång med klubbtävlingar, och jag tror inte de blir lokal, men man vet ju aldrig..

/ Julia ♥


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej nu är tävlingen om en grimma från emmishopen utlottad, gå inte och kolla om just DU vann! =)

2011-12-31 @ 18:23:16
URL: http://kajsaochtuva.blogg.se/
Postat av: Rumah Dijual

More people need to read this and understand this aspect of the story. I cant believe you’re not more popular.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0