T.I.S.D.A.G

Idag blev det lite åt tömkörningshållet med fröken M, eftersom jag och hon är nybörjare på tömkörning så börjar vi med longering med två tömmar, vilket jag kallar halvtömkörning, och jag får hjälp av Vivvi som är supergullig och snäll att hjälpa mig med min underbara häst..

Idag gick det i alla fall OK, det blåste rätt mycket så hon var rätt spänd i skritten och traven, men stundtals sökte hon sig neråt och jobbade med ryggen. Jag ska börja göra detta lite oftare, för att det är roligare för musse att inte bara ridas hela tiden och det är nyttigt, för jag lär mig verkligen att jag måste hålla på ytter och böja armarna vilket jag är väldigt dålig på i ridningen, det är ju som att rida från marken nästan!

Igår så var ju Vivvi med och hjälpte till första gången, då gick hon så himlans fint på slutet, men först var hon rätt stel, men som sagt på slutet, var hon fin som en gud! Vivvi älskar henne, hon tyckte hon var superrolig, att hon försöker göra rätt till 150% och vill verkligen vara till lags, och att hon är så taktfast. Fina älskade tjejen min! ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0