Dagens Ridpass

Idag stod det ängen-galopp/skrittarbete på schemat! Jag red på ängen som sagt och skrittade först igång på långa tyglar och sen började jag jobba henne lite i skritten. Det tar alltid en stund innan hon accepterar stödet och börjar komma i form, men när hon väl kommer till handen och går i form och jobbar med ryggen jobbar hon på hur fint som helst och efter ett tag blir hon mjukare. Fick även till en skänkelvikning åt vänster idag någorlunda bra, superkul verkligen! :D

san när vi jobbat ett tag i skritten tog vi en högergalopp som gick super i fattningen, men i galoppen drar hon på som bara den och blir vrålstark.. men men! Sen skulle jag ta tag i vänster och fatta, hon tog fel 2 fattningar i rad. Men har man väl börjat försöka så ska man göra rätt en gång iaf innan man slutar, så jag gav mig aldrig, utan jag SKULLE BARA ha min vänsterfattning, som var ett av dagens fokusmål! Så på tredje försöket blev de rätt galopp, troligen för att jag gjorde bästa fattningen där som var lättast att förstå! :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

söta hästar! :D

2012-02-07 @ 21:49:14
URL: http://hannalovisasol.se
Postat av: Thessie

det var bra att du inte gav upp!

2012-02-08 @ 18:45:14
URL: http://thezziez.blogg.se/
Postat av: Thessie

- men det är ju bra!

jag gick bara in på massa randoms och så klickade jag in mig här :)

2012-02-08 @ 19:54:56
URL: http://thezziez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0