Dagens Ridpass

Ja, idag blev det lite tid i stallet.. Vivi och jag åkte upp runt lunchtid och gav hästarna sitt middagshö, hade nämligen fodringen. Sen så hade vattnet frusit i kranen så då fick vi gå in till Sinnika & Fredriks (stallägarna) hus och hämta vatten där. Men sen så körde vi med värmefläkten inne i sadelkammaren, och efter ett tag kom vattnet igång, kalas! Vattenledningar är i anslutning till sadelkammaren.. Det var inte så lustigt att vattnet frös inatt, det var runt -30 grader i stallet inatt!

När vi var klara i stallet så hämtade vi in hästarna och de hade ätit upp sitt hö. Musse var verkligen superstressad idag i hanteringen och jag höll på bli galen, men höll mig skapligt lugn. Så för att hon skulle lugna ner sig någorlunda och slappna av lite grann, så skrittade vi ut ca 30 min. Första och sista biten var hon skapligt avslappnad på men mitt inne i skogen var hon lite på, så fick rida upp bland träden och gå slalom för att hon skulle bli sysselsatt och slappna av. Funkade väl lite, gjorde lite halter och så också! Funderar som en idiot på igångsättningen, detta känns inte helt rätt och effektivt! :(


Åh, sommar! Där lånade jag vicces dressyrsadel, i loved it! :D


Kommentarer
Postat av: isabella

Tacktacktack för din fina kommentar :D

2012-02-05 @ 18:01:42
URL: http://isabellaf.se
Postat av: Ida Mattila - en hästblogg

Vilken fin häst! :)

2012-02-06 @ 10:00:50
URL: http://idamattila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0