Pigg häst? :D

Idag red vi på ängen och tog några galopper med E & Kickan, och jäklar vilken fart det blev i benen på henne idag.. Hon bara ångade på som ett ånglok liksom och lyssnade inte så mycket, men men.. Avslutade i alla fall med en fattning som gick bra där hon galopperade lite samlat! :D

Hon är världens piggaste häst just nu, men nu eftersom jag typ "börjar om med allt" igen så ska jag bara hålla mig till skritt å galopp tills galoppen sitter! Det var ordern från Eliza. Tror det är bra att galoppera mycket, så hon inte gör så stor grej av att nu ska vi galoppera liksom, hon blir som en kanon och uppstressad.. Någon som har förslag på hur man får en häst lugn och lydig i galoppen när dem är så stressiga och känsliga i munnen? KOMMENTERA I SÅNNA FALL! ALL HJÄLP UPPSKATTAS DÅ DETTA ÄR VÄLDIGT STÖRANDE! ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

hej ! fin blogg du har !

kolla gärna in min och kommentera vad du tycker :)

bloglovin byte ??

2012-02-05 @ 16:18:34
URL: http://hannabieberandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0