jag har bestämt mig..

..hur jag ska göra med Musses träning framöver! Anledningen till att jag har börjat fundera så himlans mycket hur jag ska träna Musse och inte är att på sistone har hon varit hur hård och spänd som helst och bara kopplat av liksom, så jag har tappat tålamodet, och blivit irriterad!

Så idag frågade jag min tränare eliza, för hon vet verkligen vad som är rätt att göra med Musse och hon vet vad hon pratar om. Imorgon skulle jag ha tränat, men paddocken är inte ok. Jag skrev till Eliza å berättade hur det var med m, att hon blivit så spänd och stel å allt..

Eliza sa att jag skulle ge henne vintervila i 2 veckor nu och strunta i träningen, sen ska hon skrittas minst 30 min i 2 veckor och sen ska vi höras och se hur det ska fortsättas..

När hon skrittas på lång tygel, bygger hon muskler och blir mer avslappnad än i ngt annat arbete ..


Kommentarer
Postat av: Sara

Fin bild :)

2012-01-15 @ 18:27:41
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0