Bus

Idag blev de bus och hjärngymnastik för oss. Musse fick bara springa idag för att röra på sig och sträcka ut. Tog några galopper också och vänster bär hon upp sig mkt bättre i men det beror på att hennes starka sida är höger sida och den sitter på yttersidan i vänster varv och då bär hon ju upp sig mera i vänster! Helt klart. Så nu mååååste jag sitta ordentligt på vänster sida mera när jag rider så hon får mer muskler på den sidan och bär upp sig mer i höger varv.

Sedan kom Vivi och då blev det lite fram och bakdelsvändningar och sidvärtsrörelser från marken. Från en typ av horsemanship som kallas parelli.

Vet ni en rolig sak? I lördags körde jag till och med åndus en liten liten bit. Skitkul! Ska få lära mig att köra på riktigt sen, wiiiiiiiee! Men Musse ska INTE KÖRAS.


Kommentarer
Postat av: Bonnie

Varför ska hon inte köras?

2012-05-30 @ 19:30:03
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0